محدودیت‌های جدید در خوابگاه‌های دخترانه و وضعیت بد خوابگاه‌های پسرانه در دانشگاه‌ها


 شوراهای صنفی دانشجویان کشور از محدودیت‌های جدید در خوابگاه‌های دخترانه و وضعیت بد خوابگاه‌های پسرانه در دانشگاه‌های ایران خبر داد و نوشت: «مدتهاست که خوابگاه‌های دانشجویی در وضعیت بدی قرار دارند.»

شوراهای صنفی دانشجویان کشور نوشت که این وضعیت شامل مشکلات رفاهی و عدم رسیدگی‌ها و اعمال انواع محدودیت‌ها به خصوص در خوابگاه دختران می‌شود.

بر اساس این گزارش، خوابگاه دختران دانشگاه فرهنگیان تبریز «محدودیت تردد یک ساعته» در نظر گرفته شده است.

شوراهای صنفی دانشجویان کشور نوشت: «یعنی دانشجو در طول روز تنها می‌تواند به مدت یک ساعت از خوابگاه خارج شود. در هر بار خروج دانشجو از خوابگاه، مدت زمان خروج ایشان ثبت می‌شود و چنانچه دانشجو بیشتر از یک ساعت خارج از خوابگاه بوده باشد، به حراست معرفی می‌شود. در مواردی که دانشجو از این مقررات تبعیت نکرده‌ باشد، با خانواده‌اش تماس گرفته می‌شود، کارت دانشجویی وی ضبط می‌گردد و اجازه خروج از خوابگاه از وی گرفته می‌شود. درصورت تکرار هم به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شود.»


این نهاد صنفی اضافه کرد: «️اما این تنها بخشی از این محدودیت‌هاست. به گفته دانشجویان، قریب به ۱۰ روز است که آنان به کلی و حتی برای موارد ضروری نیز اجازه خروج از خوابگاه را نداشته‌اند. همچنین به آنان اجازه داده نمی‌شود تا بیرون بروند و در خوابگاه یا پانسیون‌های خودگردان اقامت کنند. مسوولین خوابگاه در پاسخ به دانشجویان گفته‌اند وقتی دانشجویی بیرون می‌رود دردسر ایجاد می‌کند.»


شوراهای صنفی دانشجویان کشور ادامه داد که درکنار این محدودیت‌ها، می‌توان به پوشش اجباری چادر در دانشگاه نیز اشاره کرد و همچنین در دانشگاه فرهنگیان، سرکوب دوچندان رخ می‌دهد، زیرا در صورتی که دانشجویی نسبت به رویه‌های اتخاذ شده اعتراضی بکند، در آینده با مشکلات گزینشی مواجه خواهد شد.


شوراهای صنفی دانشجویان کشور همچنین درباره وضعیت خوابگاه‌های پسرانه نوشت: «️در خوابگاه‌های پسرانه، وضعیت رفاهی دانشجویان اسفناک است. بر اساس گزارشات، در هر اتاق‌ ۲۰ متری ۱۰ دانشجو و در هر اتاق‌ ۴۰ متری ۲۵ تا ۳۰ دانشجو اسکان یافته‌اند. اتاق‌های که علیرغم جمعیت زیاد، حتی کولر و تهویه هوا هم ندارد. درکنار این مسایل، غذای دانشگاه فرهنگیان تبریز کیفیت بسیار پایینی دارد و بسیاری از دانشجویان، دچار مسمومیت غذایی شده‌اند. بخصوص کیفیت غذا در هفته‌های اخیر به شدت افت کرده است.»


بر اساس این گزارش، همچنین در خوابگاه پسرانه اجازه تردد با شلوار کوتاه به دانشجویان داده نمی‌شود و مسوولین خوابگاه از دانشجویان خواسته‌اند که درب اتاق‌های خوابگاه را قفل نکنند.


شوراهای صنفی دانشجویان کشور نوشت: «️درکنار این مصائب و معضلات، باید به نبود امنیت در اطراف دانشگاه نیز اشاره کرد. به گفته دانشجویان، خیابان‌های اطراف دانشگاه امن نیستند و گزارشات متعددی از دزدی ماشین و زورگیری موجود است. با این حال دانشگاه اجازه نمی‌دهد تا دانشجویان ماشین‌های خود را در پارکینگ بگذارند.»


این نهاد صنفی تاکید کرد که با‌ وجود مشکلات رفاهی متعدد دانشجویان و آزادی‌های روز به روز کوچکتر شده، دانشگاه تنها تمرکز خود را بر پوشش دانشجویان گذاشته است و به گونه‌ای با دانشجو برخورد می‌شود که گویی مجرم است و خوابگاه، زندان اوست.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...