وزیر ارشاد اسلامی ایران یک جشنواره سینمایی را به بهانه عکس «بدون حجاب» سوسن تسلیمی در پوستر آن لغو کرد


 بخشی از پوسترسیزدهمین دوره جوایز ایسفا/ عکسی از سوسن تسلیمی در نمایی از فیلم توقیف‌شده مرگ یزدگرد،‌ اثر بهرام بیضایی/ انجمن فیلم‌ کوتاه ایران


یک هفته پس از رونمایی از پوستر امسال جوایز انجمن فیلم کوتاه خانه سینما با عکسی از سوسن تسلیمی،‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران دستور لغو این جشنواره را صادر کرد. علت «استفاده از تصویر زن بی‌حجاب » در پوستر امسال جوایز ایسفا عنوان شده است. پیشتر این پوستر و پوشش عده‌ای از حاضران با انتقاد شدید گروه‌‌های تندرو مواجه شده بود.

هفته گذشته در مراسمی در خانه سینما از پوستر امسال انجمن فیلم کوتاه، معروف به جوایز ایسفا، رونمایی شد. این انجمن با تقدیر از سوسن تسلیمی، بازیگر سرشناس سینمای ایران، که سال‌هاست خارج از این کشور زندگی و فعالیت هنری می‌کند، اعلام کرد جایزه ویژه امسال ایسفا به او اهدا می‌شود.

به این مناسبت پوستر این جشنواره با طراحی طاها ذاکر،‌ عکسی از سوسن تسلیمی در نمایی از فیلم توقیف‌شده «مرگ یزدگرد»، اثر بهرام بیضایی، است.

محمد مهدی سموعی،‌ رئیس روابط عمومی وزارت ارشاد اسلامی، با اعلام لغو این جشنواره به دستور محمدمهدی اسماعیلی،‌ وزیر ارشاد،‌ درباره عکس خانم تسلیمی به خبرگزاری ایرنا گفت: «گر چه این تصویر مربوط به صحنه‌ای از یک فیلم است، اما آن فیلم مربوط به پیش از قانونی شدن حجاب است و با توجه به حساسیت‌هایی که در جامعه به کشف حجاب در این روزها به وجود آمده، انتشار این پوستر، با مصالح اجتماعی در تضاد است.»

در مراسمی که روز شنبه ۲۴ تیرماه در خانه سینما شماره یک برگزار شد،‌ امیر توده روستا، رئیس هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه، با اعلام خبر اعطای نشان ایسفا به سوسن تسلیمی، او را هنرمندی دانست که «سالیان دور، نقاب از چهره گشود و در زندگی خود بازیگری قدرتمند باقی ماند. او با نقش پیشرو خود به ما آموخت، آزادی هنر و هنرمند از خلق هر اثر هنری فراتر است.»

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...