دیوان عالی ایران حکم اعدام محمد قبادلو را نقض کرد


 حکم قصاص محمد قبادلو که در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته بازداشت و به اعدام محکوم شده بود، در شعبه اول دیوان‌ عالی‌ ایران نقض شد.


امیر رئیسیان وکیل محمد قبادلو در توئیتی نوشت «پرونده برای رسیدگی به ایرادات مربوط به سلامت روانی موکل و صدور حکم به شعبه هم‌عرض ارجاع خواهد شد».

محمد قبادلو ۲۲ ساله به اتهام «محاربه» و «افساد فی‌الارض» به «اعدام» محکوم شده است. محمد قبادلو محکوم شده در اعتراضات سراسری ایران استوار دوم فرید کرم‌پو درجه‌دار نیروی انتظامی را با خودرو زیر گرفته است.

به گفته امیر رئیسیان اکنون با نقض حکم در دیوان عالی پرونده برای «صدور حکم به شعبه هم‌عرض ارجاع خواهد شد.»

محمد قبادلو به اختلال اعصاب مبتلاست، شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱، در محکمه‌ای به ریاست ابوالقاسم صلواتی قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب حاضر شد. گزارش این دادگاه از رسانه‌های حکومتی پخش شد.این نخستین بار نیست که حکومت ایران پس از اعتراضات در این کشور، محاکم «تلویزیونی» و به گفته مقامات حکومت «دادگاه علنی» بر پا می‌کنند. شاهدان و نهادهای ناظر حقوق بشر می‌گویند این دادگاه‌ها «نمایشی» و «زیر اعترافات اجباری» است.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...